söndag, januari 25, 2009

Tände till på OK

Vi svängde in på OKQ8 i metropolen idag när vi var på väg hem till mor. Kom på att vi inte hade ätit lunch och tänkte bara klämma ett par mackkorvar. Precis när vi stannade vid en av pumparna körde en bil in precis bakom oss. Gubbjäveln i bilen bakom tutade per omgående för att vi stod i vägen. Jag tände direkt. Vi skulle förvisso inte tanka och flyttade på oss, givetvis. Men vad fan visste gubbtjyven om det? Vi hade knappt hunnit stanna bilen. Jag klev ur och på min väg in i butiken tog jag ton:

Jag: Fick vi inte tanka, eller?!
Gubben: Vad säger du?!

Jag fortsatte in i butiken. När jag tog emot min korv kom gubben in.

Gubben: Ville du nåt eller?
Jag: Jag undrade bara varför i helvete du tutade på oss? Fick vi inte tanka eller?
Gubben: Ni satt ju bara där. Men då får jag väl be om ursäkt då.
Jag: Det tycker jag. Ursäkten godtagen.

Sen fortsatte gubben gaffla med personalen om att det inte fanns några skedar att röra om i kaffet med. Såna där människor vill jag inte stöta på när jag är på lite dåligt halvbakishumör. Då blir det lätt att jag slänger käft. Men ingen kom till skada och det är huvudsaken.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.