fredag, februari 13, 2009

Dagens Bandy

Det är fredag den trettonde. Huvva. Ett sånt datum, en sån viktig dag. Å andra sidan så är det samma datum för motståndarlaget Kungälv och dess supportrar också, laget från Sveriges bandybaksida. Jag är skrockfull när det gäller bandyn. Viktigt vart på läktaren jag står och viktigt vilken mössa jag har på mig. Och i viss mån också vilka kalsingar. Har tre par bandykalsingar som brukar ge mig en känsla av trygghet. Men jag vädrar morgonluft. Nej, jag vädrar bandyluft. Och nu när min vän Fritte brutit sin säsongslånga förbannelse utan segrar så törs jag ta med honom också. Utan att skämmas inför övriga supportervänner. Det känns bra.

Idag kommer vår första tvåsiffriga seger för säsongen. Jag har det på känn. Ska vi säga 10-4? Men det kan ju förstås bli 5-5 också.

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

  1. Tja! Detta har inget med bandy att göra, men nästan. Nu finns nya Gasoline Queens hemsideblogg ute på internätet och jag skulle bli hemskt nöjd ifall du kunde lägga upp våran sidan på din blogg. Du gör som du vil givetvis. Adressen är: http://www.gasolinequeen.com/wordpress

    SvaraRadera
  2. Givetvis ska jag ordna det herr Hoffmann!

    SvaraRadera
  3. skönt att du inte skäms för mig längre : ). förresten glömde ju du din termosmugg såklart

    SvaraRadera
  4. Jaha, typiskt. Annars var det ju inte dig jag skämdes för. Jag skämdes ju för din negativa trend.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.