fredag, februari 27, 2009

Det måste vara lämpligt

Tittade lite på Let´s Dance ikväll och förundrades som vanligt över Magnus Samuelsson. Vilken fantastiskt enorm storlek den mannen har. Visserligen var han väl ännu lite större när han var aktiv, men han försvinner inte direkt i mängden nu heller. Läser på hans hemsida att han väger 150 kilo och har en axelbredd på 90 centimeter. Som en jämförelse mätte jag min egen axelbredd. Den stannade på 45 centimeter ungefär, svårt att mäta exakt med tumstock. Så nu fick jag lite komplex. Karln är dubbelt så bred som jag. Han är förvisso också nästan dubbelt så tung, men bara 14 centimeter längre. Hur fan...?

Det är säkert i många avseenden ganska klumpigt att vara så stor, kan jag tänka mig. Men jag får också för mig att den styrka han besitter måste vara en lämplig egenskap. Det kommer väl till pass i alla former av fysiskt arbete. Exempelvis om man ska flytta sitt bohag. En grej han antagligen klarar av på egen hand. Om bilen packar ihop kan han ta den på ryggen och bära den hem. Nja, kanske inte. Men visst måste det väl vara lämpligt?

Andra bloggar om:
, ,

2 kommentarer:

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.