fredag, februari 27, 2009

Folkhemmets reklam

Slog en lov på bokrean efter att vi hade lunchat i city idag. Det har varit en del snack om att bokrean tappar mark. Det är inte samma trängsel runt borden längre. Mycket av det beror nog på, antar jag, att allt fler handlar sina böcker på nätet. Till reapriser året runt.

Själv tyckte jag också att det kändes som en fattig bokrea i år. Hittade knappt några böcker jag var intresserad av. Och hittade jag några intressanta så var det mest såna vi redan har hemma i bokhyllan. Ett fynd gjorde jag dock. Inget skönlitterärt den här gången utan en bok av coffeetable-stuk. Folkhemmets reklam heter den och är fullproppad med reklamannonser från 40-talets början och knappa trettio år framåt. Jag bestämde direkt att jag ville ha den. Och nu har jag den. Till priset av 139 svenska kronor, istället för ursprungspriset som var 418 svenska kronor. Det tycker jag att man kan kalla för ett fynd.

Det kan väl hända att en eller annan annons från boken dyker upp här på bloggen. Förutsatt att det går bra att scanna från boken vill säga. Och det ska jag testa nu.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.