lördag, februari 14, 2009

Missade det här

Fredag i SVT1. En dokumentär om Johnny Cash och inspelningen av det berömda Folsom Prison-albumet. Jag missade det här. Och blev orolig. För på SVT brukar det fungera så att program som inte alls intresserar mig går i repris sjutton gånger och program som intresserar mig inte går i repris alls. Eller på sin höjd en gång på någon omänsklig tid. Nu hade jag tur, det här repriseras både på söndag och på onsdag. Att jag gillar Johnny Cash vet vi sedan tidigare.

Det blir en favorit i repris hör också, Folsom Prison Blues, här från 1959. Kolla gitarristen Luther Perkins min i slutet av klippet. Vill han inget mer? Wunderbaum!



Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Missade också! Tack där för repristipset!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var så lite så- Det kan jag bistå med.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.