tisdag, mars 17, 2009

Nål och tråd

Jag var aldrig klassens stjärna i ämnet syslöjd. Det tog mig halva lektionen bara att ladda symaskinen med tråd. Det här är inget jag direkt behöver lida för, nu i mitt vuxna liv, då jag väldigt sällan har behov av sömnadskunskaper.

Ibland händer det ju dock att det måste sys en del. Till exempel när man skadat sig och måste sy ihop ett sår eller när en knapp lossnat från jeansen. Ikväll sydde jag fast en knapp i en cardigan jag har. Det är i nuläget svårt att utvärdera resultatet, men om knappen sitter kvar över hela arbetsdagen i morgon tycker jag att jag kan vara nöjd. Det hela tog mig tjugo minuter, varav tio gick åt till att hitta in genom nålsögat. Jag stack mig i tummen vid några tillfällen och jag sydde fast knappen snett en gång och fick börja om. Jag hanterar ej nål och tråd på ett önskvärt sätt.

Kollade förresten upp vad som stod om plagget cardigan på wikipedia och fick lära mig en del om dess ursprung som jag inte visste.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.