söndag, april 19, 2009

Finbesök i trädgår´n

Gick ut en sväng för att kontrollera att bilen var låst för en stund sedan. Möttes av ett litet prassel när jag kom ut på bron. Tänkte att det väl antagligen var ett löv som blåste förbi. Därefter hördes ett ljudligt smackande, mycket likt det hunden framställer när något har fastnat i hennes mun. Började fundera på om vi möjligtvis hade glömt hunden ute. Det hade vi inte.

I ett av trädgårdslanden satt en igelkott och snaskade. Vi brukar ha en igelkott springande här på somrarna så det var väl antagligen densamma. Dom är skygga dom där rackarna. Första gången jag gick ut lät den mig komma så nära att jag hade kunnat klappa den. Jag gick in efter kameran och när jag kom ut igen lade den benen på ryggen (nåja) och trippade iväg. Den sprang tills det tog stopp och hamnade inne i ett hörn bakom en spaljé. Och där sitter den väl kvar än kan jag tro. Förmodligen skräckslagen.

Trevliga små djur. Förutom att jag nu har en misstänkt gärningsman för den hög med avföring som ligger på altan som jag ej ännu kunnat identfiera.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.