fredag, maj 22, 2009

En jävla hosta

Att vara förkyld kan vara betungande. Mina förkylningar är vanligtvis ganska snabbt övergående. Men. Ibland får jag dras med en efterhängsen rethosta i några veckor. Den här förkylningen tycks vara just en sådan variant. Övriga men är det ganska bra med nu, men hostan. Den förbannande hostan.

Jag hostar när jag är vaken, jag hostar när jag sover. Vilket ju får till följd att jag inte sover speciellt mycket. Det kittlar i bröstet. Under hostattackerna känns det som att innanmätet kommer fara ut ur munnen vilken sekund som helst. Det är väl bra typiskt också att när dottern, som sovstrejkat några nätter (förkyld hon också), sover prickfritt hela natten, ja då får en annan knappt sova ändå. Jävla hosta, som sagt. Regnväder är det också.
***
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.