söndag, maj 10, 2009

Jag har hamnat i blåsväder

Det är ett rent ut sagt bedrövligt väder ute. Har lite svårt att uppskatta vindstyrka i meter per sekund men gissar att det ligger runt 12 m/sek kanske. Jaha, nu regnar det också. Fattades bara det. Visserligen ganska skönt; nu behöver man ju inte ens fundera på att vara utomhus.
***
Men förresten: Dottern ligger ute och sover i vagnen så jag var ut nyss och tittade till henne. Doften av regn som fuktar asfalten slog emot mig. Den underbara doften som jag förknippar så starkt med sommar.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

  1. Vad bra att det går att se det positivt. Den svenska sommaren är redan här.

    SvaraRadera
  2. Det går ju oftast att se allt positivt. Men regn på midsommarafton är en omöjlighet att ens försöka se positivt. Nubben blir ju utspädd!

    SvaraRadera
  3. Men jag har inte problem med det. Men en gång tog vi upp snöbollar ur frysen den helgen. Men ungarna tyckte de var väl hårda när jag träffade.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.