onsdag, maj 20, 2009

Titta vem som satt på grannens tak och spanade

Vi fick syn på den här sparvhöken genom fönstret. Jag skruvade på storobjektivet på kameran och gick ut och fotade lite. Två saker var fel med fotoläget; 1: den fegisen satt ganska högt upp så jag kom inte så nära som jag hade velat för att få en riktigt bra bild, 2: bakgrunden stör, det blir aldrig bra med en krämig vit bakgrund. Allt bara flyter ihop. Dessutom en aning motljus.

Strax efter att jag hade packat ihop utrustningen dök två skator upp och gjorde närmanden. Det hela slutade med en liten fight som jag gärna hade fångat på bild. Skatorna vann för övrigt.


***
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.