fredag, juni 26, 2009

Det är klart att det är lite tungt

Men vadå, den sanslösa upphämtningen Sveriges nya landslag stod för i semifinalen mot betydligt mer meriterade England är en bragd ändå. Det är så vansinnigt osvenskt att göra på det viset. Vilken jävla moral! Jag satt stum av beundran över detta kollektiv, som också innehåller individualister av hög kvalité.



Det här är ett lag som känns fullproppat med potentiella storstjärnor. Markus Berg är väl den som i nuläget känns som den störste. Där har vi en framtida stormålskytt även i A-landslaget. Det trötta A-landslaget som inte kan få hål på Albanien och på intet sätt klarar av att spela ut Malta. Jag tycker på fullaste allvar att nuvarande U21-landslag ska slutföra det pågående VM-kvalet. Där finns hungern, där finns fantasin och där finns spelglädjen.

Jag lyfter på hatten och tackar för de mest underhållande insatserna av ett svenskt fotbollslandslag sedan VM-94.
***
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

  1. Jag kan ge mig fan på att U-21 skulle göra bättre ifrån sig än A-landslaget i Sydafrika. De har charmat mig fullständigt

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.