onsdag, juni 03, 2009

Eget kontor på 70 kvadrat

När jag kom till jobbet i morse var det helt tomt i vårt rum. Jag var helt ensam. Började kolla schemat och såg att det var extremt hög sjukfrånvaro. Satt här ensam till 10.30. Nu har jag fått sällskap av två till.

Men det var rätt skönt ändå, att sitta i lugn och ro. Och det kändes bra med ett eget kontor. Helt plötsligt tog jag några kliv på karriärstegen. Men jag blev ju ganska snabbt nerknuffad igen. När övriga kom tvingades jag ur mina drömmar om eget kontor på 70 kvadrat. Vore ju ganska läckert. Att ha ett sånt kontor. Ett akvarium skulle jag ha. Och ett biljardbord. Och givetvis soffgrupp.
***
Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

  1. Lite balansgång detta. Jobbarkompisar, visst. Men vissa dagar vore ett eget kontor bättre:)

    SvaraRadera
  2. Det är nog så. Lite ensamt att ha eget vissa gånger kanske. Vi har det oftast rätt trevligt tillsammans i vårt rum.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.