söndag, juni 28, 2009

Ett par grejer jag samlat på mig idag

Idag har jag samlat på mig ett par mindre nödvändiga prylar. Har varit i stugan hela dagen och rekat det sista innan vi mer eller mindre flyttar dit. Idag var en sån där dag då vi hade olidligt mycket mygg och broms där ute i skogen. Jag har nog drabbats av ett tiotal bromsbett. Myggbetten tappade jag räkningen på.

Själv tyckte jag att det räckte med det där eländet. Men som lök laxen åkte jag på ett förbannat getingstick också. Många år sedan det senast hände mig. Och det sved till ordentligt. Strax därefter tyckte jag att det verkade som en bra idé att dra en gipsskruv halvt genom fingret med skruvdragaren. En hård dag.

Nu tog jag hem en madrass från stugan; tänkte sova på vardagsrumsgolvet i natt. Natten till idag gick åt helvete. Gav upp vid tre och gick ner till soffan. Värmen inomhus är jag ingen supporter av. Men utomhus, ja tack.
***
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

  1. Kan vara nån knapp på skruvdragaren,back... så att du kan skruva ur skruven med den? Det brukar jag prova med.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag hittade på backen...

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.