torsdag, juni 04, 2009

Peter Magnusson är bara ganska bra

Premiär av Blomstertid igår, Peter Magnussons nya dramaserie där han spelar tre olika roller. Serien är ju i dokumentärformat, en konst jag inbillar mig är mycket svår att få trovärdig. Och Peter Magnusson lyckas ganska bra tycker jag. Men det är just det.

Det saknas något. Peter Magnusson är en hyggligt duktig komiker och skådespelare. Men jag vet inte, han når inte upp i full trovärdighet i de här rollerna. Samtidigt är programmet klart sevärt. Men det finns ett gäng i landet som är bättre på det här.



Förresten så undrar jag också varför TV4 verka skynda igenom den här miniserien på fem avsnitt. Två avsnitt sändes på rad igår kväll. Det tredje avsnittet verkas sändas ikväll klockan 22.40. Inte direkt primetime.
***
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.