tisdag, juli 14, 2009

Dagens Dazzålågi

Hittade en liten guldgruva idag. Har spottat inte mindre än tre skithus. När hände det? Har det hänt? Vid tillfället kände jag hur jag steg ur min formsvacka i hissnande fart. Favoriten hittade jag intill den här vackra byggnaden. Ser igenväxt ut. Nässlor överallt.



Något stack fram där mellan grenarna och det meterhöga gräset. Jag försökte finna en väg fram. Hoppade på stenar. Kom närmare och kom runt. Och visst är det ett skithus.






Öppnade dörren, med de dubbla hasparna.



Och hittade ett dubbelfjöl i fin grön färg. Inga plastsitsar!



Och som om det inte vore nog, en tvättbänk också.



Hasp nummer ett.



Hasp nummer två. Här tummar vi inte på skitsäkerheten.



Han dazzålågen kanske låter mig stanna i samfundet ytterliggare en stund efter det här?

6 kommentarer:

  1. Gomorron i dassorra!
    Glädjen står högt i klackarna både här på en av storstadens bakgator och på Söderhamns framsida!
    Det är härligt att du prickade in toppformen precis när du och dassspotttingvärlden behövde det, men inte ska du, aldrig ska du vara orolig att du utesluts ur samfundet, en gång medlem alltid medlem ...
    Självklart!

    Själv cykelspottade jag förra veckan fyra stycken på ett bräde inom en timma i Stånga med omnejd, varav det ena, ett skithus med två ingångar som tillhör ett gammal missionshus är en läckerbit.

    Men ditt fynd är verkligen ett found som får en gammal rostig dazzålåg att fälla glädjetårar!!

    Lägg ut det på dassspottsidan också, snälla!!
    Vi måste hålla den och naturen levande.

    SvaraRadera
  2. Åh, dassigt att höra. Fyra stycken inom en timme var inte dåligt. Själv hann jag igår med tre inom en knapp timma.

    Den kommer på dassspottsidan också. Men nu ska jag ju fara till skogs igen så kanske. Kanske spottar jag mer.

    SvaraRadera
  3. Medtag lie, myggolja, gott humör, familjen och den digitala ...
    Ser fram emot!!

    SvaraRadera
  4. Myggolja behövs i allra högsta där vid vårt torp i skogen. Och några kalla pilsner.

    SvaraRadera
  5. F'låt glömde jag pilsner, men å andra sidan vissa saker glömmer man ju aldrig :))

    SvaraRadera
  6. Pilsner glöms aldrig. Och inte heller lektyr till dasset.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.