tisdag, juli 07, 2009

Hemma

Jaha, så är vi hemma igen. Det blev bara en vecka ute i skogen den här gången. Jag törs lova att det blir fler svängar innan sommaren är slut, men eftersom att vädret dippade och blev lite tråkigt, passade vi på att åka hem en vecka och testa det här med vanligt boende igen.

En kort rapport från den veckolånga vistelsen i skogen. Vädret var ju helt fantastiskt, som i resten av landet. Mygginvasionen var än mer fantastisk. Vi brukar ha det myggigt därute, men fan vet om det varit såhär illa någonsin tidigare. Inte ens på dagtid fick vi vara ifred. Jag står ut mä´t, men det är värre när lilla dottern blir attackerad.

Jag har roat mig med att måla en del. Hela stugan är i behov av ny färgläggning. Utomhus alltså. Rött med vita knutar, givetvis. Har kommit ganska långt, men mycket återstår. Men det är trevligt det där med att måla. Ett arbete som inte kräver någon direkt planering och tankeverksamhet. Tankarna kan sväva fritt under tiden. Och man ser snabbt resultat och blir nöjd. En motivationshöjare, helt klart.

Om jag kommer blogga flitigt under veckan? Vi får se hur det blir med den saken. Kanske, kanske inte.
***
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.