måndag, juli 20, 2009

A Lennart Juhlin

Den här buskiga friidrottsgurun gillar jag. Han är perfekt som expertkommentator och verkar vara extremt kunnig. Två märkliga grejer med honom: 1. Hans röst passar inte hans utseende. När jag hör honom ser jag bilden framför mig av någon som ser ut ungefär såhär. Och när jag ser honom tänker jag att han låter ungefär som den här mannen. Men det stämmer ju inte.

2. Vad står A:et för innan hans namn och varför står det före hans namn och inte mellan för- och efternamnet som brukligt? Märkligt. Har kollat runt lite och hittar ingen information om vad det står för. Som han väljer att skriva det nu ser det ut som att det står "en Lennart Juhlin", fast på engelska; "a Lennart Juhlin". Kan det vara så?

5 kommentarer:

  1. Det kommer säkert något bra svar på A-frågan. Själv gissar jag på att han heter Alf.

    SvaraRadera
  2. Det kan mycket väl stå för Alf. Eller Alfons. Men varför står det först?

    SvaraRadera
  3. Han är isåfall döpt så. Inte alltid tilltalsnamnet är först i raden. Min far och syster tex. har tilltalsnamnet som andra, och skulle få en ensam bokstav först.

    SvaraRadera
  4. Samma här, har ett namn innan tilltalsnamnet och ett efter. Men skulle jag välja att skriva med dess bokstav skulle jag föredra att ha den i mitten ändå.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.