torsdag, juli 09, 2009

Som ett slagfält

Jag behöver nog egentligen inte nämna vad jag tycker om vädret vi har. Det har hänt något med klimatet. Det ösregnar sådär så man nästan blir lite rädd och det är storm. De där 14 graderna som termometern visar känns mer som fyra grader. Jag vet, jag var ut och hämtade posten.

När jag var ute passade jag på att förfäras en aning över vad vädret gör med min lilla gård. Det ser ut som ett jävla slagfält därute. Blommorna och buskarna ligger hit och dit och bladen blåser runt i virvlar. Mina vänner, hösten är här. För inte kan vi väl kalla det här för sommar?



Sedan upptäckte jag att en av grannarna har ett av sina takfönster öppna och tänkte att det där kan inte vara bra. Ingen hemma, tyvärr.
***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.