lördag, augusti 01, 2009

Kjellvander på Bränneriet

I torsdags upplevde jag en mycket trevlig dag. Vi åkte med några vänner till Långvind, ganska precis mitt emellan Söderhamn och Hudiksvall. Främsta anledningen till det var spelningen med Christian Kjellvander på fantastiskt härliga Café Bränneriet.

Det blev en fin dag. Vi hade bokat in oss över natten i vad vi trodde var en stuga. Började ana oråd när vi fick nyckeln och det på nyckelringen stod "Skrubben". Stugan var mer i paritet med en lekstuga. En snabb överslagsräkning säger mig att storleken var ungefär fyra kvadratmeter.



Nu gjorde inte det så mycket eftersom vi spenderade dagen nere vid havet i en våra campingstolar. Mot kvällen, när regnet började falla, tog vi plats i skrubben och satt och spanade genom fönstret för att se när Kjellvander äntrade scenen. Alltså scenen som är belägen till vänster i bild, vid det liggande parasollet. Vi bodde på första parkett.

Regnet som strilade behagade att upphöra alldeles lagom och spelningen blev en fin upplevelse. Naket och avskalat, med bara herr och fru Kjellvander. Bortåt två timmar fantastisk musik och vi gick till sängs nöjda och glada.



Videon här nedan är egentlig av alldeles för dålig kvalité. Jag hade fel kamera med mig för ändamålet, vilket jag ångrar en aning idag. Ett videoklipp är ändå ett videoklipp och det här är Homeward Rolling Soldier. Åtminstone en del av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.