måndag, oktober 19, 2009

Det blir bildlöst

Jag trodde nog aldrig att jag skulle säga det här, men nu gör jag det ändå. Jag saknar min eländiga stationära dator. Jo, faktiskt. Trots all irritation den skapar, i synnerhet häromdagen när den valde att inte alls starta, så saknar jag den.Jag saknar alla bilder och jag saknar framförallt möjligheten att kunna lägga över nya bilder från kamerorna. Det finns en kortläsare p å den där burken,som jag alltid nyttjar när jag lägger över bilder från kameran. Det här innebär att jag inte har en jävla aning om var den där kabeln är, som jag också kan använda mig av för att föra över bilder.

Jag tycker om att använda mig av bilder i bloggen. Skulle ju kunna scanna lite bilder, tänker jag då. Men nu sitter jag i vardagsrummet. Scannern står i ett annat rum och jag orkar inte flytta varken mig själv eller scannern. Det är nog med sladdar att snubbla på ändå i det här rummet, tycker jag. Men det blir ju lite tråkigt det här med bloggande utan bilder eller filmklipp. Visserligen är inte jag den som brukar ha problem med att bajsa ord, men just nu känner jag mig lite off. Inte så mycket att säga. Inte så mycket tycka.

Apropå bajsa så är jag upptagen från nu och ett par minuter framåt.

Förresten, jag googlade ordet bildlöst och fick fram den här bilden. En satans stor abborre, det där. Någonstans i trakterna av mitt personrekord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.