fredag, november 13, 2009

Dagens Derbytips

Det är fredag den 13:e idag. Jag är inte så skrockfull av mig och brukar aldrig bry mig om sånt. Men ikväll är det derby och då skrockar jag genast lite mer. Vi möter han Björns Edsbyn ikväll. Möten som oftast, framförallt på senare år, brukar sluta på med förlust. Men det brukar också oftast vara tajta och välspelade matcher. I synnerhet när dom spelas på Hällåsen.

Jag tror som vanligt att vi har en god chans till skrällpoäng ikväll. Och jag känner att den där härliga bandynerven smyger sig på ordentligt. Bönar och ber om att vädret ska hålla i sig, för just nu är det perfekt bandyväder. Jag lugnar mig med ett tips för kvällens omgång.

Sandviken - Kungälv 9-2
Inte speciellt svårtippat
Vetlanda - Falun 8-1
Samma som ovan
Hammarby - Sirius 6-3
Klar fördel Hammarby här
Vänersborg - Villa/Lidköping 6-5
Någon gång kommer Villas första förlust. De darrar i derbyt.
Broberg- Edsbyn 5-5
Kommentarer överflödiga

Läget i laget verkar lite osäkert. Stefan Larsson ska enligt uppgift vara tillbaka. Mer otydligt med Calle Rutqvist som ska testas på uppvärmningen. Gästerna verkar få tillbaka alla sina tre skadade lirare, vilket är ytterst olyckligt. Vet dom inte att det är farligt att chansa när man har skador?

4 kommentarer:

  1. 3 av fem rätt, rätt hyfsad utdelning!!
    Tror inte att Villa darrar, trod tyvärr inte heller på "Skrällåsen" ...

    SvaraRadera
  2. Du vill väl inte tro att Villa missar? Då..kanske Bollnäs leder serien i en omgång:)

    SvaraRadera
  3. Tro kan du göra i kyrkan mr j. På Hällåsen vet man!! Huvva, vilken match!

    SvaraRadera
  4. Tror gör man i kyrkan i byn:)
    Kanon! Och både serien och ni behövde det. Tryck ihop tabellen. Jag menar det ärligt, men sen med förhoppningar i ev slutspel.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.