onsdag, november 25, 2009

Ett plåtskåp

När man har barn finns det inga prylar inom räckhåll för barnet som får vara i fred. Har man något man är rädd om bör man således placera det utom räckhåll. Därför slängde vi ut TV-möbeln igår och ersatte den med ett skåp av plåt. Ett skåp med lås. Det har ju varit framförallt DVD och stereo som har varit svårt att låta bli.


Nu stötte jag på problem direkt. DVD:n fick inte plats i skåpet. Scartkontakten på baksidan tog emot så luckan gick inte att stänga. Åtgärd? Jag plockade fram borrmaskin och plåtsax och gick lös på möbeln. Klippte upp ett hål i bakstycket där jag kan sticka ut scartkontakten. Förstörde min nya möbel omgående. Det blev inte så vackert. Men hey, det är ju på baksidan.

3 kommentarer:

  1. Lite industrikänsla, klart funktionellt

    //bästa kusinen jr

    SvaraRadera
  2. Kul om hon tar den kvarglömda nyckeln och stoppar in den i hålet därbak. På skåpet alltså.

    SvaraRadera
  3. Kusin jr: Helt klart.

    Rock: Då klipper jag bara upp ett större hål.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.