torsdag, november 26, 2009

Ma söön piparkooke

Det är estniska och betyder "Jag äter pepparkakor". Jag skrev här om hur jag brukar äta pepparkakor på kvällarna i november och december. Trenden håller fortfarande i sig. Det är svårt att motstå frestelsen på kvällskvisten. Jag häller upp ett stort glas kall mjölk och tar fram den stora kakburken. Sen doppar jag pepparkakan i mjölken alldeles lagom länge för att den ska bli mjuk. Den snutten som förblir torr, den jag håller i, ger jag till hunden som ligger i soffan bredvid. Sådär håller vi på.

När jag känner mig nöjd äter jag en odoppad kaka som jag sköljer ner med den återstående mjölken. Som i det skedet är så brungrumlig att den skull kunna misstas för O´boy. Faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.