måndag, november 09, 2009

Måndag efter helgen

Jag har en av mina ytterst sällsynta sjukdagar där jag är hemma från jobbet idag. Det är inte ofta det händer. Det hela började efter den där festen i lördags, Trönö IK:s årsfest. Att man får magsjuka efter en fest kanske inte hör till ovanligheterna, men det här var faktiskt en annan typ av magsjuka. Alltså inte orsakad av alkohol, även om det säkert inte gjorde saken bättre. Nu är det lite bättre; jag orkar sitta upprätt en stund och jag har ätit frukost. Bra jobbat!

Festen då? Jo, förutom att jag fick stega upp och ta emot ett pris, som jag inte riktigt uppfattade motiveringen till, blev det ingen höjdare för min del, eftersom en extremt fånig man bestämde sig för att förstöra min kväll. Detta genom att helt utan giltig anledning ta tag i de främre stolsbenen på min stol och välta mig baklänges, där jag satt och drack kaffe på maten. Det heta kaffet lyckades jag spilla bredvid mig men huvudet fick sig en smäll i golvet och jag var mest förbannad resten av kvällen. Med all rätt, enligt mig och de flesta andra. Våldsverkaren försökte senare be om ursäkt, men jag bestämde mig för att inte godta denna. Detta på grund av att ursäkten formulerades: "Jag ber om ursäkt, MEN jag tycker att det var du som gjorde fel". Ett tafatt försök till ursäkt, tyckte jag.

Nåväl, nu sitter jag här och försöker samla kraft och hitta inspiration till en krönika jag ska skriva till en av lokaltidningarna. Vi får se hur det går.

2 kommentarer:

  1. Skriv om fåniga grepp kring stolsben..

    SvaraRadera
  2. Eeeh jag hade gjort detsamma mot honom men samtidigt har jag knuffat lite extra så de där skruvarna i skallen skallrat om lite......vikken människa!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.