måndag, november 23, 2009

Så många tvivlade

Nästan alla jag diskuterade tennis med i somras, när Robin Söderling gick hela vägen till final i Franska Öppna, tvivlade fortfarande på hans förmåga. Trodde att det var en tillfällig lyckträff. Det trodde inte jag. Jag tyckte mig se en helt annan dimension i hans spel än tidigare. Jag fick rätt. Söderling kvalade in till ATP-finalen i London som inleddes igår.

Nu hade han förvisso lite flyt och fick en gratisbiljett eftersom Andy Roddick tvingades dra sig ur, men Robin hör ju helt klart hemma i den där turneringen med världens åtta högst rankade spelare. Och hade han själv inte blivit skadad under Stockholm Open hade han med största sannoliket skrapat ihop ATP-poäng så det hade räckt till finalspel ändå.



Nu är han där hursomhelst och visade idag med eftertryck att han har fog för det efter att ha besegrat Rafael Nadal, ännu en gång. Som vän av tennis är jag väldigt glad åt att vi på nytt har en svensk spelare i den absoluta toppen. Det var ett tag sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.