onsdag, november 11, 2009

Talgbollar

Jag har satt upp ett gäng talgbollar i buskarna utanför fönstret. Stora fågelbordet har inte kommit på plats ännu, jag måste skaffa en bra fästanordning först. Men när talgoxarna sätter sig på fönsterblecket, stirrar på mig när jag sitter i soffan och vädjar efter något gott att äta på, då är det svårt att bara ignorera. Så därför hamnade det några talgbollar utanför vardagsrumsfönstret direkt.



Det är rofyllt att sitta och betrakta småfåglarna. Det har jag alltid tyckt, sedan tidiga barndomsår. Får mest minnen från min morfar som påstod att han kunde kommunicera med småfåglarna. Talade om vad fåglarna sa med sina olika läten. Och fan vet, när han fyllde på fågelmat satt fåglarna ibland på axeln på honom. Han kunde det mesta, så varför inte kommunicera med fåglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.