fredag, december 18, 2009

Iskallt överallt

Det är 21 grader kallt ute. Lite väl kallt, kan jag tycka, men väldigt vackert ändå. Ödesmättat och vackert i kombination med all snö. Sen har vi ju det där med bandyn. Där var det också iskallt ikväll. Förlust med 6-9. Sex-Nio!? Hade det varit mot Sandviken hade jag accepterat, men inte mot Vetlanda. Vi får inte släppa in nio mål i en streckmatch. Det håller inte.

Men jag vet varför. När vi saknar libero Fryklund och kapten Nygren har det sina förklaringar. Lagets två viktigaste spelare. Att vi saknar kaptenen kan jag köpa, då han skar upp sin hand på en skridskoskena förra veckan. Sånt händer. Men att vi saknar Fryklund är mer oacceptabelt. På grund av ännu ett helt vansinnigt matchstraff. Som dessutom gav honom två matchers avstängning. Bandyförbundet håller ännu en gång på att måla in sig i ett hörn. Jävla bandy! Jävla Ramsin!

Fryklund är helt uppenbart otroligt viktig i laget, kanske allra viktigast. Att bemästra liberorollen är en svår konst. Det tar tid att växa in i det. Fryklund har växt in i det alldeles fantastiskt. Vi har bra försvarare i övrigt, men ingen kan axla liberoansvaret på det sätt Magnus Fryklund gör. Och nu vill inte bandyförbundet att han ska vara med och leka på ett tag. Varför? Ja, det är det nog ingen som vet. Men det ska jag ta reda på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.