torsdag, december 10, 2009

Måste jag välja?

Sedan tidigare är det tänkt att jag i juni återigen ska besöka Stockholm Stadion för att uppleva Kiss, faktiskt för första gången när det gäller detta band. Bra så långt. Idag fick jag nys om nästa musikaliska megaupplevelse som det ges möjlighet till i sommar, den ambulerande festivalen Sonisphere.

Festivalen, som har en fantastisk lineup, landar i sommar i Stockholm. Iron Maiden är ju som känt det band som präglat min uppväxt kanske allra mest. Åtminstone under den senare delen av barndomen och under hela tonårsperioden. Och där börjar jag bli en rutinerad räv när det gäller att uppleva denna akt live. Det har blivit ett gäng spelningar.



Här bjuds man ju dock på skapliga bonusar, förutom Maiden. Jag tänker nog främst på Iggy & The Stooges faktiskt. Fantastiskt band. Det här tål inte att missas känner jag. Frågan är om jag nu måste välja mellan Kiss på Stadion och detta evenemang? Vill inte, vill inte. Välja alltså. Jag är hemst dålig på att välja vill jag understryka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.