onsdag, december 16, 2009

Varför på en torsdag?

Vi har julfest med jobbet imorgon. Det är torsdag imorgon. Dagen efter är det fredag, en dag då man går till jobbet. Jag stör mig på det där. Hade föredragit julfest på fredag istället. Inte för att jag har intentioner av att supa skallen i bitar eller så. Det känns helt enkelt bara så mycket bättre och mer avslappnat att attendera fester när man vet att man är ledig dagen efter.

Imorgon antar jag att jag mest kommer att hålla koll på tiden för att veta när det är dags att vandra hemåt i snömassorna. Se till att jag får min sömn. Absolut senast vid midnatt bör jag ligga i sängen. Helst tidigare. Men vi får väl se. Jag hade hur som helst tänkt bära mina bästa gåbort-kläder imorgon. Kändes som ett bra tillfälle. Men väderprognosen skvallrar om -17 imorgon kväll så det blir väl skottaroutfiten som åker på istället, antar jag.

4 kommentarer:

  1. Jag vet inte om specifika arbetsgivare går in här och läser men...Alla trevliga julbord och fester...jag gillar sånt. VISSA bjuder inte sin personal...har jag hört:)

    SvaraRadera
  2. Vad jag har hört så går specifika arbetsgivare in här och läser. Så hav förtröstan.

    SvaraRadera
  3. Har även försökt med ledtrådar till min gamla arbetsplats, gamla gänget..Jobbade ju en stor del av detta år där, men verkar iskallt:)

    SvaraRadera
  4. Fest med arbetet på torsdagar är för fega företag. Dom tror att man tar det lugnare för att man ska arbeta dagen efter, och därigenom inte bli lika full, och inte göra bort sig lika mycket.

    Modiga företag vet vad arbetarna egentligen vill, och bjuder på sprit på fredagsfesten.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.