onsdag, januari 06, 2010

Att hjälpa konkurrenterna

Den här lilla staden jag lever i är fullproppad med små pizzahak. De finns i nästan varenda gathörn. Igår gick jag förbi ett ställe där jag förvånansvärt nog aldrig har ätit. Pizza-Huset, heter det och grabbarna som knådar där hade klappat igen och tagit ledigt igår. För kallt kanske, vad vet jag.

I fönstret vid entrén satt en hemmagjord liten skylt med texten: "Beställ pizza från Krysset idag". Det har fann jag lustigt. Krysset är alltså en pizzarestaurang som ligger alldeles runt hörnet och borde således vara en konkurrent. Men det kanske är en brorsa som äger Krysset, det har jag ju ingen aning om. Men det var en skojig skylt, tyckte jag.



Eller så har dom någon annan deal uppgjord. När man knallar in på Krysset får man frågan om man egentligen tänkte beställa skräpmat från Pizza-Huset. Svarar man ja på den frågan så noterar Kryssetpersonalen detta på en griffeltavla. Sedan delar man vinsten på dessa kunder med brorsorna på Pizza-Huset. Så kan det gå till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.