torsdag, januari 07, 2010

Dagens Coach

Nej, inte bara dagens, utan hela månadens coach. December månads alltså. Jag fick ett samtal från redaktionen från helahälsingland.se på förmiddagen idag. Vad vill de nu, tänkte jag, vill de anställa mig som krönikör? Jag överlade snabbt med mig själv och kom fram till att jag skulle tacka ja, om erbjudandet kom. Det kom inget erbjudande. Det kom istället andra trevliga nyheter.

Jag har coachat mitt lag i Bandycoachen bäst av alla i december månad. Jag blev lite chockad, eftersom december månads vinnare presenterades i tidningen häromdagen och det var så vitt jag kunde se inte jag som poserade på den bilden. Men statistiken visade sig vara felaktig och den rättmätige vinnaren är alltså undertecknad. Rätt ska ju vara rätt. För det här belönades jag med en halvårsprenumeration på SöderhamnsKuriren, ett USB-minne och ett paraply. Risken är överhängande att jag därefter måste förlänga min dyra prenumeration efter att ha utvecklat ett beroende av morgontidningen. Baktankar med allt.

2 kommentarer:

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.