lördag, januari 16, 2010

En läsarservice till er utanför 0270-området

Lördag igen och jag antar att det i vanlig ordning inte blir mycket till bloggande. Dels för att det är lördag, en traditionellt dålig bloggdag och dels för att jag inte ska vara hemma på hela dagen. Åker till svägerskan i Sundsvall som har firat sin 30:e födelsedag.

Efter lördag kommer söndag vilket betyder ny bandykrönika från undertecknad i lokalblaskan. Därför tänkte jag, som rubriken antyder, ge en liten extra service till er som inte får denna enkla tidning i era brevlådor. Här nedan följer förra månadens krönika. Klicka på´n för större.



2 kommentarer:

  1. Läste precis din krönika, och till viss del håller jag med dig, men samtidigt förhastar nog även du dig en aning.

    Vi har till den innevarande säsongen gått från 3 till 2 allsvenska serier. Jag anser att detta system bör få vara igång i ett par år och utvärderas ordentligt för att se om det kan fungera på lång sikt. I rådande ekonomiskt klimat skulle en övergång till 1 nationell allsvensk serie endast få ett enda resultat, och det är ett ökat antal konkurser och lag som drar sig ur av ekonomiska istället för sportsliga skäl. Sverige är en aning för långt för att det ska fungera att ha andraserien nationell i en liten idrott.

    Damerna har iofs en nationell andraserie, men där möter man bara lagen som man har långt till en gång per år, antingen hemma eller borta, och det vill jag inte se i herrarnas.

    SvaraRadera
  2. Det vi måste komma åt är att det inte får vara någon geografisk skillnad när det gäller att avancera till elitserien. Då kan vi aldrig säkerställa att de bästa lagen spelar i den högsta serien.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.