onsdag, januari 13, 2010

Väntar på böcker

Jag befinner mig mellan böcker. Jag avslutade för ett tag sedan Dan Browns "Den förlorade symbolen". Därefter har jag tragglat mig igenom en Michael Connelly. Ja, jag tragglar mig alltid igenom hans verk. Nu bläddrar jag lite förstrött i Frälsaren av Jo Nesbö. Men jag känner helt klart och tydligt att det jag läser nu, det läser jag i väntan på något annat.

Nästa bok av Kepler exempelvis. När kommer den? Har väntat på uppföljaren till Hypnotisören sedan i somras. Åter till det här med Jo Nesbö. Hans böcker är egentligen helt okej, men det ligger något löjeväckande över det här med norskan. Jag läser givetvis de svenska översättningarna men det finns ju fortfarande norska namn på personer och platser. Det är tillräckligt. En misshandel har ägt rum på Kirkeveien. Offret kämpar för sitt liv på Ullevåls Sykehus och den jagade våldsverkaren lyssnar till namnet Ola Vigen Hattestad, eller liknande. Nämnde Hattestad är egentligen skidåkare, men det var det fånigaste namnet jag kom på. Men ni förstår, det är svårt att ta det här på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.