fredag, mars 05, 2010

Armar

Jag sitter och tittar på Skavlan. En av gästerna är den norska skiddrottningen Marit Björgen. Hon är för övrigt en av de norska skidåkarna jag inte har något emot, hon verkar sympatisk. Till skillnad från Petter Northug. I alla fall, jag har nog aldrig sett henne på det där viset, alltså utan skiddräkt. Vilka jävla armar, tänker jag. Jag tror inte att jag ens har sett någon manlig skidåkare med den där kroppsbyggnaden. Hon sitter där och ser söt och trevlig ut och ler hela tiden. Samtidigt sticker det under tröjärmarna ut ett par stockar till armar som får Karl-Alfred att blekna. Jag hoppas att det trots det är bara spenat hon har stoppat i sig.

En annan reflektion över kvällens Skavlan handlar om Torsten Flinck. Det måste vara spännande att ha den mannen som gäst. Han är rolig, oförutsägbar och enormt läskig på ett svårdefinierbart sätt. Han har en förmåga att skrämmas genom TV-rutan. Och han har ingen telefon, berättade han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.