tisdag, mars 09, 2010

En kniv eller kanske en dolk

I morse när jag vaknade upptäckte jag ganska omgående att någon hade hemsökt mig under natten och drivit en kniv rakt in i min axel. Egentligen någonstans mitt emellan axeln och nacken, nerstucken rakt uppifrån. Jag hittade inga spår efter någon gärningsman. När jag klev upp och gjorde en ansats till dra på mig mina paltor kände jag en oerhörd smärta. Det smärtade så till den milda grad att jag blev spyfärdig, främst när jag rörde högerarmen. Jag övervägde att ringa och sjukanmäla mig men tänkte att jag kommer ha lika ont om jag stannar hemma från jobbet så det hjälper mig ju inte ett dugg.

Så jag gick till jobbet, dock med ett halvtaskigt humör till en början. Kniven har suttit kvar hela dagen och smärtan har inte minskat. Men humöret har blivit en aning bättre. Nu börjar jag ledsna på´t. Det är ju nacken jag brukar ha mina problem med. Och det räcker väl så. Ni behöver väl inte kasta knivar i axlarna på mig. Tydligen kan man gå länge med en kniv i ryggen utan att själv märka det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.