söndag, mars 07, 2010

Idag - söndag

Jag jobbade igår och efter jobbet slog jag följe med en kasse öl. Vi hamnade på diverse festligheter och sedermera också på lokal. Idag känns det på lite, men jag är egentligen bara en aning trött. Jag tog det ganska piano igår just för att jag avskyr att ligga heldäckad, speciellt när det bara är en ledig dag innan nästa arbetsvecka tar vid.

Ett tecken på att jag inte har drabbats av den värsta typen av söndagssjuka är att jag funderar på vad jag ska fixa till middag. Normalt brukar det finnas ett alternativ såna här dagar; greppa telefonen och slå en signal till kvarterspizzerian. Men jag känner lite kreativitet idag. Jag vill ha hemlagat. Har bara inte kommit fram till vad jag ska svänga ihop. Och tyvärr så ser det ut som att en sväng ner på stan är oundviklig. Det saknas en del i kylskåpsutbudet, märkte jag. Typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.