lördag, mars 20, 2010

Tre gamla teckningar

Jag fick ett kuvert av min mormor för ett tag sedan, innehållande en bunt små teckningar. Teckningar som jag själv är upphovsman till, med förklarande texter om motivet, skrivna av min morfar. Mormor hittade dessa vid en städning, rejält undangömda. På kuvertet står: "Anders, 14/1 -87". De kan mycket väl ha legat undangömda där sedan 1987, vilket är en ganska lång tid. Här är tre av dom.

IMG 0001IMGIMG 0002

Vi satt mycket och tecknade tillsammans, jag och morfar. När jag åstadkom de här verken var jag knappt tre år gammal, men jag tycker ändå att man kan relatera till vad bilderna föreställer, åtminstone de två övre bilderna. Bilden på skridskorna kanske är lite väl abstrakt. Med tiden blev jag bättre på att teckna och ett tag var jag jag riktigt hygglig på det. Men det har glömts av det mesta, tyvärr. Och nu, efter datorns intrång, kan jag knappt skriva för hand längre. Inte annat än min namnteckning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.