söndag, mars 28, 2010

Vems dotter?

Det här med våldtäkten i Bjästa har vi hört det mesta om nu, så jag tänker inte mala om det. Hur som helst så tittade jag på Debatt från i torsdags där man också avhandlade ämnet. Hon Amanda, som så fint har stöttat offret, fanns med i panelen. När hon hade ordet stod det "Dotter" under hennes namn. Vadå? tänkte jag. Vems dotter? Är inte det självklart att en flicka är dotter, till någon? Om hela debatten hade handlat om Amandas mamma eller pappa hade det varit mer befogat att benämna henne som "dotter". Men det hela handlar ju om hennes kompis så jag fattade inte riktigt det där.

3 kommentarer:

  1. Jag klurade idogt på detta också.
    Men det satt en kvinna bredvid denna "dotter", och på hennes skylt stod det faktiskt "mamma". Jag tror de var släkt....

    SvaraRadera
  2. Upptäckte inte det. Men märkligt ändå

    SvaraRadera
  3. Ja. Och igår var det en fin tv-textremsa där någon "utsedde" en person till någon befattning....

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.