fredag, april 16, 2010

Besvikelsen är total

Jag har inte fått min skiva, som jag blivit lovad. En bekräftelse på att den skickades igår har jag dock fått, så det är ju helt klart den odugliga Posten som ligger bakom det här. Det är tråkigt, sånt här. När jag beställer skivor är jag som ett litet barn på julafton. Laddar upp hela dagen och på vägen hem mot brevlådan gnider jag mina händer mot varandra och längtar efter att få slita upp paketet av kartong. Slänga skivan i spelaren och glida ner i soffan och lusläsa skivkonvolutet. Av det blev intet idag.

Skivan ligger på Spotify och jag lyssnar där nu. Kunde inte hålla mig. Men det är inte samma sak. Jag saknar att läsa texterna i konvolutet. Den första genomlyssningen och bedömningen av en skiva är viktig för relationen man senare får tillsammans. Man måste få en bra start.

3 kommentarer:

  1. Deltager i sorgen...Enda skillnaden är att för mej var det moppedelar! Är man fantast så tar det en hårt!

    SvaraRadera
  2. Men så är det också fantastiskt att vara fantast, långa stunder

    SvaraRadera
  3. Det är ju vulkanaskan som gjort att Posten drabbats av förseningar...

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.