onsdag, april 07, 2010

Richard Marx

Ännu ett skivomslag från den där jukeboxen. Här har vi smörsångaren Richard Marx med en banan i sin vänstra ficka. Det finns ingenting med det här skivomslaget som är tilltalande. Låten Angelia är inte heller den något att hänga i julgranen. I yngre dar minns jag att jag gillade ett par andra smäktande skapelser från den här mannen, Right here waiting och Now and forever. När jag tänker på saken så gillar jag fortfarande de här smöriga låtarna. Det blir ju lätt så att jag får tillbaka någon gammal discotryckarfeeling av sånt här. Alla tre låtarna finns nedanför bilden.

marx

Angelia - 1989


Right here waiting - 1989


Now and forever - 1993

3 kommentarer:

  1. Han står i toakön! Med banan...

    SvaraRadera
  2. Ja, han ser bra nödig ut. Om man tittar noga så ser han ut att han ett förbannat långt pekfinger. Fickpingis?

    SvaraRadera
  3. Kanske golf? Långfinger och hole in one?

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.