onsdag, april 14, 2010

SSU röstfiskar

Igår morse när jag rullade in vid jobbet såg jag en tjej som stod vi ingången och såg lite lurig ut. När jag gled upp mot entrén haffade hon mig och gav mig en liten papperspåse med lite innehåll. Hon sa: -Varsågod, här är lite frukost från SSU. I påsen låg en festis, ett äpple och en liten kexchoklad.

Det här är ju ett ganska simpelt, men förmodligen också ganska effektivt röstfiske från sossarnas sida. Vi är rätt många som jobbar på min arbetsplats, runt 300 stycken, varav en hel del är förstagångsväljare. Och jag inbillar mig att en hygglig andel av dessa är totalt ointresserade av politik och där kanske det räcker med en liten fruktpåse för att vinna en röst. I alla fall, klistermärket som sitter på påsen gillar jag.

P4140072

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.