torsdag, augusti 19, 2010

Jävla dum fråga

Jag har kontantkort i mobiltelefonen. En lämplig funktion är att man kan ladda på kortet direkt från telefonen, genom en liten klient man laddar ner och sedan registrerar sig i på något sätt. Det brukar jag göra. Men jag stör mig på en liten detlaj varje gång jag gör det här.

När jag startar klienten får jag en fråga som lyder: Ska programmet få skicka till Internet? Helt naturligt svarar jag ju nej på den frågan, eftersom att internet kostar pengar. Då får jag följande svar: Den här klienten måste ha åtkomst till internet. Stänger ner klienten... Så jävla dumt. Varför frågar fanstyget då? Ungefär som att fråga någon: Vill du ha en kopp kaffe? Svar: Ja, tack! Svar 2:Synd, för jag har inget. Det blir ju som tvärtom, men ändå lika dumt. Jävla grejer man hittar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.