torsdag, september 09, 2010

Det här med formsvackor

Jag sitter och bläddrar lite i det förflutna. Alltså i den här bloggen. Tittar vad jag har bloggat om tidigare. Jag bloggar ju så lite och dåligt nuförtiden. Det rör sig nog om en väldigt lång formsvacka, tror jag. Funderingarna som normalt resulterar i mer eller mindre läsvärda blogginlägg finns inte där på samma sätt. Det är stopp. Tomt. Blankt. Vad betyder det här? Är jag för upptagen med annat? Jobbet tar ju väldigt mycket tid och energi förstås. Speciellt psykisk energi. Hemmalivet hinner jag inte med tillräckligt tycker jag. Men vad kan jag göra åt det? Jag måste ju jobba och tjäna mina pengar.

Jag känner att jag saknar min stationära dator också. Den är på vård och har så varit under alldeles för lång tid. Sitta och knacka på en laptop blir jag aldrig riktigt vän med. Det är med min trogna Dellmaskin jag har haft de allra finaste datorstunderna, det kommer jag inte ifrån. Annat jobbigt: Jag är förkyld och har så jävla ont i halsen på kvällarna, nätterna och morgnarna att jag knappt kan svälja ner frukostlimpan. Mitt cykelstyre har blivit lite snett och jag lyckas inte vrida tillbaka det. Jag är gräsänkling ikväll och det tycker jag är helt vansinnigt sarjigt.

6 kommentarer:

  1. Datorer är personligheter tycker jag...är det inte som med bilar och liknande: Det är svårt att skiljas eller att skrota?
    Jag kör stationärt! Och gammalt! Döttrar får köpa platta..
    Den gamla skall nu i dagarna få en ny hjärna, utan infarkt och klegg.Provar självklart att göra det själv! Utan kompletta förkunskap,haha.. kanske korkat?

    Den kommer, om det mot förmodan funkar, att slå "plattskallarna" på fingrarna i mycket.Och huvudsaken är att jag tycker det...

    SvaraRadera
  2. Hört att Hellmyrs inte tränar med Bollnäs längre. Vet du nått?

    SvaraRadera
  3. Nej, det har jag inte hört nåt om. Har du hört nåt, The Rock?

    SvaraRadera
  4. Ska vara inre stridigheter i laget.
    Hellmyrs ska e.u. ha hoppat i "galen tunna"...

    SvaraRadera
  5. Jaha. Är det nå som sker så uppdagas det väl snart antar jag. Inte för att det intresserar mig så mycket. Jag håller ju på ett annat lag ja.

    SvaraRadera
  6. Hörde bara nåt från en bybo, men jag vet inget om det annars.
    Det lät som om de....byter nummer inom laget;)

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.