tisdag, september 21, 2010

Fel dag att glömma matlådan

Det var rätt blött i morse. Skyfall precis när jag lämnade hemmet och cyklade i turordning till dagis och sen vidare till jobbet. Regnstället på, så jag klarade mig skapligt undan den värsta vätan. Överallt utom på fötterna. Jag tänkte ju att det går nog bra med fötterna när jag cyklar och slipper klafsa runt i vattenpölar. Det gjorde det inte. Så nu vet jag att Converse Allstar inte är skor som funkar bra om man vill ha torra fötter. På jobbet blev det barfotadag i mina tofflor. Det funkade det också. Men lukten av blöta skor fick jag, och några andra, leva med under dagen.

Jag är en sån som alltid kommer i tid till jobbet. Åtminstone i 99,9% av fallen. Idag var det på gränsen. Något hade hänt med mina redan dåliga cykelbromsar, som medförde att bromseffekten var i princip obefintlig. Detta gjorde ju förstås att jag var tvungen att cykla något långsammare och försiktigare, vilket i sin tur ledde till att mitt välplanerade tidsschema fuckades upp en aning. Och jävligt nog stod chiefen utanför mitt rum och pekade på klockan och skakade på huvudet när jag plaskade in på jobbet. Jag kom visserligen in precis i tid, men det tog omkring fem minuter att krypa ur de åtsmitande och pissblöta regnkläderna. Jag skyllde på den dåliga sikten. Det funkade, tror jag.

Och apropå rubriken. Jag glömde givetvis matlådan hemma idag och blev tvungen att ta på mig blöta strumpor och skor och ge mig ut i vädret på lunchen igen. Typiskt.
---
Läs även andra bloggares åsikter om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.