torsdag, september 30, 2010

Höstdagarna

Det har varit fina höstdagar ett tag nu. Härlig luft. Jag äter min lunch rätt snabbt och går sedan ut och synar omgivningarna omkring jobbet en stund. Ingenting jag inte sett förr, men det är ju skönt trots det. Ibland tar jag med kameran. Det gjorde jag igår. Två bilder med sol här nedan.

DSC08958

Uppe på Faxeholmen. Där var jag och fotade den 1 april 2009 också. Då var det snö på marken. Det var det inte igår. Men däremot en jävla massa tomma ölburkar. Jag stannade däruppe en stund och insöp atmosfären. Man känner historiens vingslag däruppe på den gamla borggården.

DSC08967

Sen knallade jag ner igen och tog en bild på byggnaden jag jobbar i. Solen fick vara med nu också. Lunchen tog slut och jag gick in och jobbade igen och trivdes vidare. Visst är det fantastiskt att ha ett jobb som man trivs med?
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

5 kommentarer:

  1. Nästan bra att lunchen tog slut?

    Även jag stortrivs på jobbet.
    Men tänk att de två som trivs på jobbet, råkade vara just vi?

    SvaraRadera
  2. Och på två olika jobb dessutom!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder. Det är, i alla fall tycker jag det, rätt svårt att få bilder till att visa hur det verkligen ser ut sett genom ögonen. Jag tycker att du har lyckats.

    SvaraRadera
  4. Gick runt er i idag på lunchen, rasta hunden.
    Några satt å gosade sig i solen på bryggan, inte helt fel.
    Snygga bilder.

    SvaraRadera
  5. Johnny: Tack! Ja, visst är det svårt. Jävligt svårt.

    Björn: Ja, vi har det rätt gött där.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.