torsdag, september 16, 2010

Jan Björklund och hans skalle

Jag har tittat på Debatten i TV4 ikväll. Underhållande och som vanligt ganska mycket pajkastning. Att röstfiska hos mig är dock helt meningslöst, ty jag vet var jag lägger min röst. Jag finner det hela intressant att åskåda trots det, mest ur retorisk synvinkel. Ikväll har jag dock mest suttit i soffan och funderat över Folkpartiledaren Jan Björklunds skalle. Är inte den väldigt stor i förhållande till hans kropp? Eller åtminstone i förhållande till hans axelparti. TV4 har vid flera tillfällen visat karikatyrer av de olika partiledarna och i Jan Björklunds fall känns det inte så jävla mycket karikatyr över det hela. Mannen är ju en karikatyr i sig själv.


Statsminister Reinfeldt viftade med en lapp och pratade om ett budgethål på 20 miljarder från de rödgrönas sida. Mona Sahlin kontrade med att det som stod på den lappen var en ren lögn. Reinfeldt lackade ur på Ohly och påtalade att pengarna rasar ur fickorna på vänsterledaren så fort han har ordet. Peter Eriksson visade segervisshet när han talade om för Reinfeldt vad som händer "när du avgår efter valet på söndag". Men den stora frågan kvarstår. Hur många miljarder ryms i budgethålet mellan Jan Björklunds framtänder? En guldtia kan man väl klämma in där emellan i alla fall? Så, det här var väl ett sakligt inlägg i den politiska debatten?


---
Läs även andra bloggares åsikter om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.