onsdag, oktober 06, 2010

Tomma hot från ALFA-kassan

För många år sedan fick jag min arbetslöshetsersättning från ALFA-kassan. Det borde vara ungefär åtta år sedan. De skickar fortfarande brev till mig, alltid med samma innehåll. Igår fick jag ännu ett. De kräver in ett nytt arbetsgivarintyg för att kunna bedöma min framtida ersättningsrätt. Ordagrant står det såhär:

Du ges härmed tillfälle att inom fyra veckor från ovanstående datum inkomma med arbetsgivarintyg. Om begärd handling inte inkommer kan inte Alfa-kassan göra den prövning som krävs för din fortsatta ersättningsrätt. Beslut tas då på befintliga handlingar och det kan medföra att ersättning försenas eller helt uteblir.

Vad fan är det här? Jag har inget att göra med Alfa-kassan längre så jag förstår inte vad det är de ska pröva. Och hoten får väl anses som rätt tomma med tanke på att jag har ignorerat dessa brev i sju års tid och fortfarande får jag ändå fyra nya veckor på mig att inkomma med korrekt handlingar. Ja, jag säger då det.
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.