tisdag, maj 29, 2007

Gamle Fossas dom

Lite bandynyheter i vädermisären. Om än kanske inte så trevliga sådana. Fast det råder å andra sidan delade meningar om det också.

Per Fosshaug har fått sin dom efter utspelet mot poliserna efter den vingliga cykelfärden i vintras. Villkorlig dom och 80 dagsböter á 150 riksdaler för olaga hot och våldsamt motstånd lyder domen. Men Fossa låter meddela sitt missnöje och tänker överklaga.

Det har diskuterats rätt mycket i den här frågan och även fast jag inte själv var på plats så är jag ganska övertygad om att detta inte saknar grund. Vi vet alla vad Fosshaug går för i nyktert tillstånd så detta känns inte särskilt osannolikt. Fosshaug och flera med honom hävdar att det är en naturlig reaktion att bli arg om man blir stoppad av poliser när man är på väg till sin havande hustru på BB. Visst, det kan jag hålla med om...Men det rättfärdigar inte hot och våldsamheter.

Vad jag däremot funderar över är hur man överhuvudtaget kan få för sig att gå på lagfest och supa sig full när man har en höggravid sambo? Är det sånt som kallas ansvar?

Nåja, artiklen från aftonbladet hittar ni här!

1 kommentar:

  1. Bra rutet! Varför har bara Du och jag ställt den frågan?!

    /Bandyfrun

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.