fredag, juli 20, 2007

Död blogg

Men vafan, semester!
Har läst lite här och där på olika bloggar om folk som inte förstår varför man tar semester även från bloggen när man tar semester för själen.

För min del är det enkelt; jag tillbringar sommaren i en stuga mitt i skogen där det inte finns tillstymmelse till elektricitet. Där kan jag gå runt och påta med annat. Och det är så förbannat skönt att slippa alla apparater och all elektronisk utrustning som i vanliga fall snudd på styr ens liv.

Basta!

Ni som tycker att ni har semester när ni tar en brassestol eller filt och går och sätter er i en park nånstans, och dessutom tar med laptopen, ni har missat mycket tycker jag.

3 kommentarer:

  1. Är inte helt överens, men va f-n.
    Spelar roll!
    Jag som inte har datorn i arbetet utan mer som en leksak, bryr mig ju inte om när och var och hur jag använder den.
    Användadet är alltid lustfyllt!
    Dessutom ska man vara försiktig med att ställa för höga krav på semestern, odfvjm??

    Semester måste väl vara att få ta med sig laptopen och sätta sig på utedasset??!!!
    Är dasset dessutom nyrenoverat och nymålat då kan man ju känna sig väldigt nöjd och äntligen kan man få skita, bandysurfa och blogga i lugn och ro!!

    SvaraRadera
  2. Jo, det är sant. Till viss del. Bara menar att jag skulle ALDRIG vilja byta bort min sommar i skogen mot en sommar där jag har möjlighet att använda datorn.

    En välbehövlig paus är vad det är!

    SvaraRadera
  3. Alla har inte den möjligheten, även om man skulle vilja.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.