torsdag, juli 26, 2007

Ett dass efter vägen

Precis hemkommen efter en minisemester.
Dalarna ärades med ett besök.
Denna semesterresa var av karaktären "sitta-i-en-stol-och-göra-så-lite-som-möjligt".
Och skölja ner allt det med en massa öl.

Men lite sevärdheter hann jag med. Hittade ett mycket fint skithus mitt i skogen.
Förevigade det såklart, mest med tanke på han skithusbyggar´n.
Han som har fått upp mina ögon för skithusarkitekturens oemotståndliga charm.

Det här exemplaret ser dock ut att vara, antingen ganska nysnickrat eller nyrenoverat. Men du kan väl fixa ett förfall här, skithusbyggar´n?

Ett annat byggnadsverk som jag alltid har låtit mig imponeras av fastnade också på bild.
Dock är det inte ett skithus.
Och definitivt inte nybyggt.
Och det kan inte sägas vara från semesterresan heller, då det finns på hemmaplan.
Men vi åkte iallafall förbi i begynnelsen av vår väg




Trönö gamla kyrka, en relik från 1100-talet och, även om den är ombyggd på 1500-talet, en imponerande pjäs. Enligt "dom som vet" Norrlands bäst bevarade kyrkplats.

4 kommentarer:

  1. Underbart.
    Underbart.
    Nu har vi tre gemensamma intressen.
    Bandy, skithus och kyrkhelveten hahaha.
    Dasset fixar jag, dt kan jag lugnt få att förfalla så där lagom så att ägaren nte alltför ledsen i ögat.
    Det blir värre med kyrkan!!
    Men.
    Hur i h-e ka jag kunna stå ut med att behöva besegra er i bandyn nu??
    Efter detta??
    Det blir tufft.
    Tufft men underbart ;-)

    SvaraRadera
  2. Härligt, härligt.

    Men jag tror inte att du behöver oroa dig alltför mycket över att besegra oss i bandyn. Finns ju ingen större risk att det ska hända. Möjligtvis i någon obetydlig cupmatch på försäsongen då ;-)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha.
    Det är till att vara kaxig så här mitt i sommarhelvetet.
    Men.
    Nån obetydlig cupmatch??
    Vad är det för j-a inställning!
    Vi vill vinna allt och vi kommer att vinna allt ...

    SvaraRadera
  4. Man ska väl passa på att vara kaxig medans man kan, eller? Kommer nog bli hårda duster mellan de båda gula lagen i vinter.

    Ska jag vara riktigt sportslig och ärlig helt okaxig så tror jag på en seger var, på vardera hemmaplan. Det är två hemmastarka lag vi snackar om här.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.